Zvaničnik Evropske agencije za lekove (EMA) Marko Kavaleri potvrdio je postojanje „veze“ između AstraZeneke i slučajeva tromboze nakon primanja te vakcine protiv koronavirusa.

„Sada to možemo reći, jasno je da postoji povezanost sa vakcinom. Šta izaziva ovu reakciju, međutim, još ne znamo… Da rezimiramo, u narednih nekoliko sati ćemo reći da postoji veza, ali još moramo da razumemo kako do toga dolazi“, izjavio je Kavaleri za italijanski dnevnik Mesađero.

On objašnjava da se pokušava „da se dobije precizna slika o tome šta se dešava, da se precizno definiše taj sindrom zbog vakcine“.

„Među vakcinisanim osobama, ima veći broj slučajeva cerebralne tromboze kod mladih nego što bismo očekivali. To ćemo morati da kažemo“, dodao je taj zvaničnik.

Poslednjih nedelja su se pojavile sumnje na moguće ozbiljne neželjene efekte, ali retke, nakon što su se pojavili slučajevi atipične tromboze kod ljudi vakcinisanih AstraZenekom.

EMA je do sada tvrdila da „nije dokazana nikakva povezanost sa vakcinom“ iako je „moguća“, kao i da je korist od vakcinacije protiv koronavirusa veća od rizika.

Više zemalja je zbog toga obustavilo vakcinaciju AstraZenekom, dok je proizvođač vakcine u martu naveo da „nema dokaza o povećanom riziku“.

Izvor: N1