Reklame

Nezavisno udruženje novinara Srbije podneće prijavu protiv Televizije Pink zbog grubog nepoštovanja odredbi Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga, saopštavaju iz ovog udruženja.

„Ova televizija sa nacionalnom frekvencijom emitovala je priloge u kojima vlasnik Željko Mitrović promoviše nadrilekarstvo, odnosno alternativne vrste lekova i terapija koje nisu zvanično prihvaćene u Republici Srbiji, niti registrovane u Agenciji za lekove i medicinska sredstva RS“.kažu iz NUNS-a.
Mitrović u spornim prilozima tvrdi da je pronašao lek za bolest Kovid-19, ponašajući se kao lekar i zdravstveni radnik, i time širi lažnu nadu i obmanjuje građane, najpre obolele od Kovida-19 i članove njihovih porodica, a istovremeno, svakodnevnim nametanjem potpuno nepotvrđenog i neproverenog lečenja, stvara zaključak u javnosti da medicinska nauka i medicinski radnici u Srbiji i svetu pogrešno leče obolele od novog korona virusa.
„NUNS zahteva da REM u skladu Zakonom o elektronskim medijima ispita i istraži sve informacije iz naše prijave i postupi u skladu sa svojim nadležnostima i izrekne odgovarajuće mere“.
NUNS podseća i da Zakon predviđa da REM pred nadležnim sudom ili drugim državnim organom pokreće postupak protiv pružaoca medijske usluge ili odgovornog lica, ako njegovo činjenje ili nečinjenje ima obeležja dela kažnjivog prema zakonu, a u ovom slučaju radi se o nadrilekarstvu, koje je Krivičnim zakonikom RS zabranjeno i kažnjivo.

Vlasnik TV Pink Željko Mitrović je prethodnih dana promovisao „ozoniranje krvi“ kao, navodno, efikasan način borbe protiv koronavirusa, tvrdeći kako bi ozoniranje „stvorilo peroksid koji uništava i viruse i bakterije kada je u krvi“.

Stručnjaci su te tvrdnje, između ostalog, ocenili kao „besmislice“ i „šarlatanstvo“.